Richting het noorden - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Jesper Renate - WaarBenJij.nu Richting het noorden - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Jesper Renate - WaarBenJij.nu

Richting het noorden

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Jesper

16 December 2015 | Nieuw Zeeland, Whangarei

Na onze vlucht van 41 uur zijn we zondag avond aangekomen in Auckland AirPort. We hebben hem op het vliegveld nog even geknepen, 1 van onze tassen kwam maar niet op de lopende band, uiteindelijk nadat alles al 6 x langs was gekomen lag hij er bij. Toen we alles bij elkaar hadden en besnuffeld waren door een douane hondje konden we onze huur auto op gaan halen en vertrekken naar ons eerste adresje. Oké, nu moesten we links op de weg gaan rijden maar ook rechts in de auto zitten. Bij het gebruiken van de richting aanwijzers bij een rotonde gebruikten wij de ruiten wissers, oeps, maar wel grappig. Na even zoeken kwamen we aan bij ons eerste adres bij Ingrid en Rodger, super vriendelijke mensen. Ze hadden en fles champagne klaar gezet voor ons omdat ze wisten dat het onze huwelijksreis is. De volgende morgen zijn we met de trein naar het centrum van Auckland gegaan en de skytower op gegaan, nee er niet van af gesprongen hoor, veel te hoog. Gisteren zijn we vertrokken naar ons 2e adres waar ik nu onder de veranda zit te typen naast de moestuin. Onderweg zijn we nog gestopt bij the lion rock (west kust)heel bijzonder en het gekke is dat het strand er zwart is, dat komt door de metaal deeltjes die er in zitten later op de middag zijn we nog even gestopt bij ruakaka (oost kust) daar was het strand bijna wit.
Nu snel stoppen met schrijven en de spullen pakken want we gaan zo varen en zwemmen met dolfijnen in paihia.

• 18 December 2015 - 08:12

Marcella:

Het is begonnen! Die knipperlichten vs ruitenwissers, zo herkenbaar